I. Popijte dovoljno vode!

Ne možemo dovoljno naglasiti ovo pravilo. Nosite vodu sa sobom čak i ako želite samo na kratko da prošetate kroz prirodu. Uvek morate biti spremni jer se svašta može desiti kada krenete na planinarenje. Dobro bi bilo da uz tu flašicu ponesete i filtere za vodu ili tablete za pročišćavanje vode ako idete na dužu šetnju.

II. Pojedite dovoljno hrane

Vašem telu je potrebna energija čak i više nego što je vašem vozilu potrebno gorivo. Zato je uvek dobra ideja da ponesete i neke grickalice ili užinu za put. Trebalo bi da ta hrana bude bogata proteinima i ugljenim hidratima, kako biste imali energije do kraja puta. Međutim, nije preporučljivo da unosite hranu koja sadrži dosta šećera jer su to „prazne kalorije“ koje će samo dovesti do iznenadnog gubitka energije.

III. Nosite kvalitetnu obuću

Vaša stopala su veoma važna i najviše trpe tokom šetnje i planinarenja. Da biste izbegli česte povrede morate nabaviti odgovarajuću obuću. Treba vam nešto što je zatvoreno sa dobrom potporom za članak i debljim đonom. Postoje razne vrste ovakve obuće za razne terene koje mogu zadovoljiti svačiji ukus. Samo izdvojte dovoljno vremena da odaberete one prave.

IV. Nabavite dobre čarape

Da li sam pomenuo da su vaša stopala veoma važna? Još jedan način da izbegnete povrede jesu dobre čarape. Postoje razne vrste čarapa od različitih materijala i gustine tkanja kako bi držale razne spoljašnje elemente daleko od vaših stopala. Ali najvažnije je da čarape upijaju vlagu i da se brzo suše kako biste izbegli plikove i žuljeve.

V. Razmislite o nabavci štapova za planinarenje

Možda vam izgledaju smešno ili vam smetaju, ali ovi štapovi spašavaju vaša kolena! Koristite ih da bi održali ravnotežu dok se spuštate niz strme deonice i da bi ste se o njih odgurivali pri kretanju na gore (bonus: to je odlična vežba za gornji deo tela). Takođe, ovi štapovi su odlični za pažljivo ispitivanje sumnjivih biljaka i dubina raznih „barica“.

VI. Ponesite odgovarajući dnevni ranac

Dnevni ranac je obično mali ranac zapremine do 10L. U njemu je lakše nositi vodu, užinu i druge neophodne stvarčice koje bi samo smetale u džepovima. Taj ranac obično već ima meh za vodu, tako da nema potrebe da nosite dodatne flašice sa vodom.

VII. Slojevito oblačenje

Budite kao crni luk! Ako se obučete slojevito, možete da dodajete i skidate delove odeće kako vam je volja. Ako je na nekom delu staze hladnije – obucite se, ako je toplije skinite jedan sloj odeće. Postoje 3 glavna sloja: osnovni sloj (najbliži koži, upija vlagu, brzo se suši; prirodna vuna, poliester, svila), izolacioni sloj (služi da zadrži topao vazduh blizu tela, a odbija hladan vazduh; veštačka vuna) i spoljni slojevi (otporni na vetar i kišu, izdržjivi i napravljeni tako da donji materijali mogu da dišu).

VIII. Trenirajte za noćno planinarenje

Navikavanje na noćno planinarenje je važno iz dva razloga: prvi, jer ćete jednog dana sigurno poželeti da npr. uhvatite izlazak sunca sa vidikovca koji se nalazi na 4km od glavne staze. To znači da bi trebali da krenete na vreme dok je još mrak. Drugo, ako se nešto nepredviđeno desi tokom planinarenja i zakasnite pri povratku, sunce će zaći bez obzira svidelo se to vama ili ne. Poštedite sebe nervoze i straha i pripremite se na vreme na sve zvukove noći.

IX. Ostanite u formi

Ako posedujete taj „zov divljine“ u sebi, ne smete da ispadnete iz forme. Najbolji način treniranja za planinarenje su duge šetnje i… pa planinarenje. Ali, ukoliko nemate vremena da provodite po nekoliko sati u prirodi svakog dana, onda koristite alternative. Krosfit, teretana ili bilo šta što vama pomaže da ostanete u dobroj formi. To je odlična priprema za ozbiljno planinarenje koju ne biste trebali da propuštate.

X. Osluškujte svoje telo

Kao i sa svakom drugom fizičkom aktivnošću, što više aktivnosti, to više shvatate da imate mišiće tamo gde nikada niste ni sanjali da ih imate. Dobro oslušnite svoje telo – ono vam signalizira i pre nego što nešto postane problem. Umanjite šanse za povrede tako što ćete uvek praktikovati istezanje pre, tokom i nakon planinarenja i tako što ćete propisno lečiti i najmanju povredu koju zadobijete.

Izvor: clubtread.com    Prevela i priredila: Jovana Tričković

Da vaš online Biobella Magazin bude uvek samo na klik daleko od vas. Sačuvajte ovu stranicu!

(desni klik, a zatim „add to bookmarks“ ili „ctrl+d“ na tastaturi :))