Ako su roditelji vegetarijanci verovatno će želeti da im dete bude vegetarijanac. I odmah ćemo reći da je ok da dete bude vegetarijanac. Ova ishrana može da pruži sve što detetu treba za zdrav rast i razvoj. I iako će neki ovu temu videti kao kontraverznu, iz prve ruka vam kažem da je dete vegetarijanac zdravo dete ukoliko se samo malo više obrati pažnja na raznovrsnost. Ali to radimo i sa decom mesožderima zar ne? Obraćamo pažnju da unesu dovoljno vitamina i minerala, odnosno neophodne količine voća i povrća. E, za decu vegetarijance isto tako treba obratiti pažnju da unose dovoljno proteina i određenih vitamina, ali možete biti sigurni da unose dovoljne količine voća i povrća, što je morate priznati, sjajno!

Prvo da vidimo šta propuštaju deca vegetarijanci. Meso je svakako u našim krajevima obavezna namirnica ali složićete se sve manje zdrava ukoliko ne nabavljate organsko (btw javite gde ga nabavljate!). Životinje su site antibiotika i hormona, to niko ne poriče, a oba su nešto bez čega deca mogu, šta više bolje im je bez toga. Dobra strana mesa je svakako visok procenat visoko bioraspoloživih proteina, gradivnih materija neophodnih za rast i razvoj. Ali isto tako znamo da proteini nisu samo u mesu i već smo pričali o tome gde i koliko ima proteina u vege namirnicama. I to je momenat gde zaista treba obratiti pažnju u ishrani dece vegetarijanaca.

Soja i sojini produkti, mahunarke, leguminoze, mlečni proizvodi i jaja su svi jako bogati proteinima ali svi osim jaja imaju malu bioraspoloživost. Sa druge strane detetu treba svega maksimum 1g proteina na kg telesne težine što je za dete relativno malo grama proteina za savršen rast i razvoj pa je u tom smislu teže biti vege odrasli nego dete. Druga dobra strana mesa je gvožđe. To se relativno lako reši, ponovo zbog malih potreba deteta za gvožđem, a potom zbog obilja sjajnih izvora gvožđa u biljnom svetu kao što su ponovo leguminoze, mahunarke, ali i sjajno suvo i orašasto voće koje ćete mnogo lakše doturiti jednom izbirljivom vege detetu.

Sigurno da će pritisak da vaše dete ne bude vegetarijanac biti velik. Ipak živimo u pretežno nevegetarijanskom svetu, a baka, deka, tetka ili bar komšija će imati šta da prokomentarišu na temu ishrane vašeg deteta. Ali, vaše dete više nego bilo koje drugo dete jede voće, povrće i orašaste plodove, najbolje i najzdravije namirnice koje su osnova dobre ishrane za vaše dete.

Tu su naravno masline, maslinovo i druga dobra ulja, potom mahunarke, leguminoze, sve fenomenalno zdrave namirnice. Ipak, imam jedno upozorenje za roditelje vege dece: slatkiši i loše masti. Možda ćete, ako niste baš ekspert u vege ishrani imati potrebu da dete dohranite ili čak pojačate ishranu nečim masnim. Prženje, margarini i druge hidrogenizovane masti, prosti šećeri u slatkišima, nezdravi su za svu pa i za decu vegetarijance. Hranu i spremajte na zdrav način jer je to jednako važno koliko i šta im dajete za obroke. Ako želite de ih počastite nek to bude čist šećer tipa meda, suvog ili svežeg voća jer tako ćete ostati u zdravom tonu čak i kada častite 🙂

Konačno, na ovu možda kontraverznu temu mogu iz ličnog iskustva da dodam da imam jedno dete koje je vegetarijanac i jedno koje je mesožder. Malu vegetarijanku ne mogu da nagovorim da pojede meso i to je ok. Jako lepo jede voće i povrće, mahunarke. Ipak, ona se često dohranjuje slatkim jer se ne zasiti i to me brine i tu je borba. Malog mesojeda teže mogu da nagovorim da jede povrće u željenim količinama, ali se vrlo retko dohranjuje i vrlo retko jede testo i hleb jer su mu obroci siti. Od voća jede jabuke.

I iako možda nisam prava osoba da vam dajem savete kako da nagovorite decu da jedu sve, mogu da kažem da je moja vegetarijanka jaka i zdrava devojčica i da je sama porekla mnoge komentare na njenu ishranu dok je odrastala. Bravo ona!

Da vaš online Biobella Magazin bude uvek samo na klik daleko od vas. Sačuvajte ovu stranicu!

(desni klik, a zatim „add to bookmarks“ ili „ctrl+d“ na tastaturi :))