Piše vam jedna vege ex-trudnica…

Odlučila sam se na vegetarijanstvo 2006. godine najviše zbog momka, sadašnjeg muža. Krenuli smo kako znamo i umemo. Otisnuli smo se zajedno u tu avanturu. Iako smo, priznajem, jeli više testa nego ranije, povrće i voće su nam bili značajno veći deo obroka i osećali smo se odlično. Od stola smo ustajali lagani, pokretni, bez one težine u stomaku koju smo povremeno osećali nakon mesnog obroka. Osećali smo se realno potpuno ok, ništa nam nije nedostajalo, bili smo zdravi, čili i siti.

Kad sam ostala trudna 2010. godine to je bilo ostvarenje moje velike želje i početak najlepšeg perioda u mom životu. Sledećih 9 meseci beba i ja smo delile putovanja, duge šetnje, jogu i bilo nam je baš lepo. Za mene povratak na mesnu ishranu nije bio opcija. Kako je i očekivano, kritika je naravno bilo, ali iskreno nisam se obazirala.

Da smirim strasti (a i popravim hemoglobin koji mi je kao i svakoj trudnici zbog povećane zapremine krvi bio nešto niži) uzela sam suplement gvožđa. U pitanju je bio prirodni suplement na biljnoj bazi i mom ginekologu je bilo sasvim ok da ga pijem tokom cele trudnoće. U svakom slučaju, nedelju dana pred porođaj hemoglobin mi je bio 130 – veći nego na početku. I sve ostalo tokom trudnoće je bilo ok, nisam imala nikakve tegobe, imala sam energije a devojčica je rasla “ko iz vode”. Znam to jer se nekoliko dana pre isteka 9. meseca rodila preslatka zdrava devojčica, a ja sam sve odlično podnela.

Pre i tokom trudnoće sam dosta čitala na temu vegetarijanstva u trudnoći. Koristila sam informacije sa nekoliko sajtova kojima sam iskreno verovala i koji su mi se činili neutralnim, odnosno koji nisu bili ni malo isključivi. Sa vama mogu podeliti u najvažnijim crtama ono što sam naučila i što i dan danas savetujem vege trudnicama.

Prvo, obratite pažnju na unos belančevina. Obzirom da je biljna hrana uglavnom ugljeno hidratna (prosti i kompleksni šećeri), te da se belančevine iz biljnih izvora teže preuzimaju u crevima, jako je važno da svakodnevno i redovno unosite namirnice kao što su mlečni proizvodi, soja, grašak, pasulj, leblebija, orašasti plodovi. Ukoliko jedete jaja, belanca su najbolji izvor proteina (bolji od mesa) tako da ste u smislu proteina više nego mirni.

Drugo, sad su vam baš važni minerali. Gvožđe možete dobiti iz tamnog povrća svih boja, iz leguminoza, iz proizvoda kojima je dodato gvožđe (cerealije na primer). Cink je takođe važan mineral, naročito za imunitet, te je odlična ideja da grickate semenke, jedete klice i sir. Kalcijum je važan i za vaše ali i za bebine rastuće kosti pa zato navalite na mlečne proizvode, ali i na susam koji je prebogat ovim mineralom.

Vitamini, naročito B12 su vrlo važni za razvoj bebinog mozga. Ako ne jedete mlečne proizvode (kao ni meso) onda ćete verovatno morati da uzimate suplemente koji sadrže ovaj vitamin. Ostale vitamine ćete sigurno moći dovoljno da uzimate preko hrane, a D vitamin i preko sunca :)) I konačno, ako želite pametno dete, onda navalite na dobre masti – lešnike, bademe, orahe, maslinovo i druga ukusna ulja. Neće biti teško, zar ne?

Najvažniji savet od svih jeste da se opustite i uživate. Trudnoća je retko iskustvo, svega par puta ćete ga proći u životu. Uživajte u svakom danu, ne brigajte i opustite se. Na kraju svega dobićete najdivniji poklon Majke Prirode i biće to početak jedne velike ljubavi.

Da vaš online Biobella Magazin bude uvek samo na klik daleko od vas. Sačuvajte ovu stranicu!

(desni klik, a zatim „add to bookmarks“ ili „ctrl+d“ na tastaturi :))