Paradoksalno vreme najobilnih obroka je i vreme kad najčešće donosimo odluke da više nećemo imati obilne obroke. A ponekad se upotrebi i stara dobra „evo samo da prođu ove slave i bacam se na dijetu“.

 

 

Kao i svaki ponedeljak i svaki početak godine je dan za novi početak. Donošenje (novogodišnjih) odluka je vezano za veliki entuzijazam da će sve biti drugačije i da ćemo konačno uspeti da se odluka i pridržavamo. Najčešće praznične odluke su one vezane za zdrav način života. Biobella VIta ne bi bila ono što jeste da vam ne pomogne da se tih odluka i pridržavate i to u tri laka koraka.

Korak broj 1: Budite realni!

Prvi korak u stvarnim promenama jeste donošenje realnih odluka. Da bi ovo uradili morate znati čega realno možete da se pridržavate. Iako bi bilo idealno da vežbate svaki dan to se u stvarnosti neće dogoditi. Bilo bi super da jedemo samo voće, povrće, dobre masti i nemasne proteine ali prosti šećeri su naša stvarnost kao i činjenica da nemamo uvek sve što nam treba pri ruci.

Nema opšteg pravila šta je realno jer svako ima svoj ritam, obaveze, potrebe i aktivnosti. Ali ako opšte pravilo trebalo bi da odredite minimum koji je realan a onda sve preko tog minimuma da nagradite.

Na primer, neka minimum fizičkih aktivnosti bude 30 minuta 3 puta nedeljno. Svakih dodatnih 10 minuta ili svaki dodatni dan aktivnosti može biti nagrađen. Dobre ideje za nagrade su masaža, komad garderobe, spa tretman, kafa sa prijateljicom. Izbegavajte da se nagrađujete hranom jer je comfort food uglavnom hrana koju pokušavamo da izbegnemo.

Što se tiče ishrane realno je da imate par opštih pravila kojih ćete se pridržavati, a da sebi dozvolite jedan cheat day. Dobra opšta pravila su (poštovati sva tri):

– zabranjeni slatkiši
– zabranjena pekara
– obavezna dva komada voća, tri šake povrća i šaka orašastog voća na dan

Na ovaj način uvek ćete imati neki izbor za obrok, a izbegavaćete „najopasnije“ namirnice od belog brašna i loših masti. Ljudi često tokom godine odluče da drže post baš zato što ima jednostavna pravila. Napravite svoja jednostavna pravila i birajte namirnice u skladu sa njima.

Korak broj 2: Neka traje!

Promene životnog stila sa kojima ulazite u Novu godinu treba da postanu nove navike, a ne privremene odluke. Ovo je realno samo ako su promene takve da zaista mogu da traju. Navike se stvaraju trajanjem i ponavljanjem, pa je važno da budu takve da se uklope u naš životni stil i da naravno budu zdrave.

Dijete od 1000 kalorija će vam doneti brz efekat ali pridržavanje ovakvoj dijeti nije realno (niti zdravo) na duže staze. Izbegavajte stroge i jako restriktivne dijete. Jedina posledica brzih dijeta je jo-jo efekat, dakle još više kg od početnih.

Slično tome, fizičke aktivnosti treba da su umerenog tempa i odgovarajuće vašoj trenutnoj formi kako bi izbegli povrede.
Najveći uspeh u novoj godini biće ako novogodišnje odluke pretvorite u nove navike!

Korak broj 3: Lični razvoj

Često, da ne kažem redovno, problem u neadekvatnoj ishrani nije neznanje. Postoji opšte znanje o zdravoj ishrani kao i o benefitima fizičke aktivnosti. Ipak, većina nas niti se hrani zdravo niti redovno vežba. A ne možemo baš svu krivicu svaliti na nedostatak vremena.

Sigurno je da lični razvoj mora biti u novogodišnjim odlukama. Svesnost i snaga volje idu zajedno. Želju da nešto uradimo moramo pretvoriti u volju a potom i u istrajnost. Ovi koraci najviše zavise od motivacije, a ona najviše dolazi iz nas. Mi biramo ponašanje, odlučujemo o postupcima i konačno o životu koji vodimo. Koncentracija i snaga volje biće tu čim se otklone prepreke koje su opet u nama, u našim strahovima ali i u našim snagama.

I konačno, sve je proces. Usponi i padovi su normalni, očekivani deo životnog puta. Dajte sebi dozvolu da ne uspete, ali ne i da odustanete od ciljeva vezanih za poboljšanje zdravlja i kvaliteta života. I naravno pokušajte da uživate u procesu.

Srećnu i uspešnu Novu godinu Vam želimo!

 

Slobodno postavite pitanja našim autorima u polju za komentar na dnu ove strane. Učestvujte u kreiranju magazina zajedno sa nama.