Verovatno ste već zapatili neku od jesenjih radosti – virus prehlade, možda čak i grip. Ne dajte se. Ako i jeste trenutno podlegli podmuklom mikroskopskom stvoru, ne znači da tako morate provesti predstojeće hladne dane. Dobar imunitet dobrim delom leži i u načinu na koji se hranite, koliko i kako se odmarate i kako provodite dane jer sveto trojstvo imuniteta su kvalitetna ishrana, dobar san i život bez stresa.

Već vidim kako mnogi od vas dižu obrve na život bez stresa, a mnogi od nas i na dobar san. I iako možda ova dva nisu u potpunosti u vašoj moći (naročito ako se, kao ja, i dalje družite sa detetom u sred mrkle noći) kvalitetna ishrana jeste do vas!

Šta je posebno dobro jesti tokom zime?
Pa, za većinu zdravih namirnica ste već čuli, a za neke vas možda uspemo i iznenaditi.

1. Citrusno voće – nema dileme da je vaša mama bila u pravu kad vam je stavljala limun u čaj (ne vreo, nadamo se). Limun, odnosno C vitamin podstiče stvaranje naših saboraca , belih krvnih zrnaca. Vitamin C je i antioksidant nad antioksidantima jer vraća u akciju i neke nastradale antioksidante. Da li ćete se odlučiti za limun ili za narandžu, mandarinu, grejp.. od volje vam. Ovo kiselo voće dobro je i za prevenciju uroinfekcija koje su takođe zimi česte. A ako ste za slađu opciju, pa tu je naravno BioBella kurkuma-limun apsolutni favorit za zimske dane i umakanje u čaj!

2. Kurkuma – bilo u BioBelli ili u slanom obroku kurkuma je jednosatvno zakon začin. Intenzivan pigment apsolutno odgovara i intenzivnom efektu koje kurkuma ima na naše zdravlje. Pored borbe protiv virusa, ovaj začin je odličan za smirivanje tegoba hroničnog artritisa koji se redovno pogorša zimi.

3. Crvena paprika (i beli luk) – na (moju) veliku žalost pečena crvena paprika sa belim lukom nema vitamina C, ali zato znam da je bogata beta karotenima a o belom luku uvek sve najbolje obzirom da je jedini prirodni antibiotik. Sveža crvena paprika ima više vitamina C od citrusa, a tu je negde u rangu sa kiselim kupusom. Crvenu papriku ubacite u salatu ili ako ste na režimu za skidanje kilograma možete je koristiti umesto hleba kao podlogu za sendvič… šta će vam bolja zamena za hleb i bolji booster imuniteta od sočne roge.

4. Đumbir – izvinjavamo se što ovog borca za zdravlje nismo stavili na prvo mesto iako ga vrlo verovatno zaslužuje.. U kombinaciji sa limunom, medom i čajem… ne mogu da zamislim moćniji napitak… osim možda ako ga dodatno obogatite đumbir-naranžda BioBella keksom. Svakako đumbir u salatama, u toplim napitcima, u glavnim jelima.. gde god ga stavite on će svoja lekovita svojstva ispoljiti da vi o zdravlju ne brigate.

5. Lešnici & bademi… možda ne toliko u kolačima ali za užinu definitivno. Dobre masti su vam neophodne u borbi sa mikroživuljkama. Ova dva su možda najbolji (nafiniji) predstavnici svoje vrste ali ni drugi orašasti plodovi i semenke ne treba da izostanu sa zimske trpeze… golica, suncokretove semenke, susam… svaka sa sobom nosi važne minerale koji će vašem imunitetu dati sjajan boost.

6. Supe i voda – ne zaboravite na supice zimi. Naučno je dokazano da pomažu u oporavku od prehlade, a ako joj dodate i gorenavedene začine možda i sprečite bolest. Voda će vam ređe pasti na pamet obzirom da se zimi manje znojimo, ali ne zaboravite na ovaj vitalni napitak. Voda sa limunom može biti odličan napitak i zimi, a i dobra je za prevenciju nabacivanja salceta tokom hladnih zimskih noći pred TV-om.

Naveli smo neke lako dostupne everyday namirnice koje ne bi trebalo propuštati u zimskom jelovniku. A progledaćemo kroz prste i na koji kolačić i vince jer, jelte, ne smemo se stresirati zimi… tako piše gore.
Uživajte u jeseni i bojama koje donosi, a obroke ispunite bogatstvom kojim ova sezona obiluje.

Slobodno postavite pitanja našim autorima u polju za komentar na dnu ove strane. Učestvujte u kreiranju magazina zajedno sa nama.