Godišnji. Konačno.
Odmor, spavanje do podneva, ne odlazak na posao, druženje sa prijateljima… vreme je za uživanciju!
A gde je uživancija, tu je i klopa! Sladoled, kasne večere, frapei … puno je prilika da se odmetnete sa puta zdrave ishrane na put vrlo, vrlo nezdrave ishrane. A na kraju tog puta je nova kilaža, obično veća od početne koja će biti dodatni stres kad se odmor završi.

I iako zaista nema potrebe da živite puritanski život (i na godišnjem) možda ne bi bilo loše da ostanete na putu zdrave ishrane, sa dozvoljenim kratkim izletima u nezdravo.
Sledi par saveta za ishranu tokom odmora.

1. Opasnost od prejedanja
Što u restoranima, što u kafićima, pa i kod kuće, za vreme odmora imamo veće šanse da se pošteno prejedemo. Ne dajte se. Naručite manju porciju u restoranu, preskočite desert, nemojte kasno večerati. Jednostavno budite umereni u jelu tokom odmora.

2. Uživajte u svemu, pa i u hrani
Odmor je vreme za uživanje. Možda nećete moći odmah da se opustite ali posle određenog vremena ponovo ćete uživati u miru, tišini, prirodi. Uživajte u pogledu i u hrani. Opustite se fizički i psihički, za to vam ne treba hrana.

3. Pokret je vaše tajno oružje
Letovanje na moru ili neki drugi vid aktivnog odmora mogu biti prilika da dodatne kalorije sagorite te da se kući vratite jednako ili čak više fit nego kad ste pošli. Plivanje, šetnja, sportovi sa loptom, sve dolazi u obzir.

4. Grešite (ali retko)
U Italiji ste. Poješćete pizzu naravno. U Grčkoj ne možete da ne pojedete njihov giros. U Francuskoj kroasane, u Nemačkoj kobasice, u Engleskoj fish&chips. Neka to bude vaš cheat day i ne jedite se puno. Bar ste probali 🙂

5. Pijte dovoljno tečnosti
Voda je vaš prijatelj i bez nje ne idite nigde. Flaša vode se nosi na plažu, u šetnju, na izlet… Na toploti ćete verovatnije dehidrirati što je svakako opasno. S druge strane potrebu za vodom možete interpretirati kao potrebu za hranom. Na dan, tokom leta, unesite bar 3 litre vode.

6. Kupujte voće i povrće
Ako ste u Grčkoj na letovanju teško ćete promašiti ulične prodavce grožđa i nektarina. Ali možda voće i povrće neće biti tako očigledno u Hrvatskoj ili na planinama ili na izletima u velike gradove. Najveće su šanse da tokom odmora neće jesti dovoljno voća i povrća te ne bi bilo loše da na to obratite pažnju.

7. Pazite na večeru
Neka dan bude opušten, ali neka večere budu „kako treba“. Najmanje ćete upropastiti svoj trud tokom godine ako vam večere na godišnjem budu „košer“. Letnje povrće je predivno i u kombinaciji sa mlečnim ili ribljim proizvodima može biti savršen lagani večernji obrok.

I kako je ipak odmor, odmor od svakodnevice, čak i ako ne sledite ova pravila nemojte se nervirati. Vidimo se na jesen sa savetima kako da se lako i brzo oslobodite letnjeg viška. Iskoristite letnji odmor za opuštanje i uživanje, gde god da ste i šta god da jedete.

Slobodno postavite pitanja našim autorima u polju za komentar na dnu ove strane. Učestvujte u kreiranju magazina zajedno sa nama.