Proleće se prišunjalo, temperatura se nenadano povećava. Široke, komotne džempere zamenjuju uske majice. Dugačke pantalone zamenjuju bermude i suknjice. Bar da se forma menja istom brzinom… U kakvom ste vi „stanju“ dočekali sezonu proleće/leto 2017? U svakom slučaju nije kasno za par promena i ishrani kako biste sa ponosom nosili letnju garderobu.

Većinu promene u ishrani asociranju na gladovanje, nesreću i mučenje. Ja želim da vam kažem da možete biti siti, srećni i zgodni istovremeno. Znači pitanje je kako se najesti a da vas pri tom ne grize savest. Sa par jednostavnih trikova možete na miru sesti i jesti, a ustati srećni i vitki.

1. Magične „prazne kalorije“ „Planina“ kupusa ima manje kalorija nego parče hleba. Supena kašika kuvanog spanaća ima kalorija koliko jedan keks. Puna činija krastavac salate ima kalorija koliko i red čokolade. Dobar deo povrća je praktično sastavljen iz vode i vlakana. I iako kombinacija vode i vlakana ne zvuči preterano slasno, kad zamislite jednu srpsku salatu ili vitaminsku salatu sa šargarepom, kupusom i cveklom, pa još posutu susamom onda ipak kreće voda na usta. Pored „klasičnog“ niskokalorijskog povrća kao što su već navedeni kupus, krastavac, spanać, opcije su vam i šampinjoni, boranija, celer, keleraba, brokoli, razni „lukci“, kelj, prokelj, pa čak i šargarepa, cvekla, paradajz i paprika. Salatu sa eventualnim dodatkom proteina iz soje, sira, mesa ili ribe možete mirne savesti sesti i jesti čak i pred TV-om. Ovakav zdrav obrok održaće vas ne samo sitim već i zdravim. Svo navedeno povrće ima neverovatno lekovito dejstvo za krvne sudove i creva. Prosto nema razloga zašto se ne bi sladili ovim „praznim kalorijama“.

2. Dijetopsihologija Ovo verovatno nije prvi tekst o mršavjenju koji čitate. I iako verovatno znate više o mršavljenju od prosečne osobe i dalje (možda!) nemate „idealnu“ težinu. Nervoza oko kila i ishrane počela je kad je biti mršav postalo moderno, a sad već i i pod „must“. Kako onda sesti i najesti se, a ustati srećan? Trik je u tome da se ne nervirate. I iako nikad nikom rečenica „nemoj da se nerviraš“ nije pomogla da se ne nervira, ja ću pokušati.

Znači, ako ste seli, jeli i najeli se možda ne najsavršenije hrane na svetu, ustanite od stola zadovoljni što ste jeli nešto što vam prija i pokušajte da se ne nervirate što se niste pridržavali dijete. A evo i zašto… Kad se nerviramo punimo svoju krv kortizolom, hormonom stresa. On je zadužen za vanredna stanja te će unete kalorije stavljati u depoe (salo). Znači nerviranje jednako salo! Dakle, pojeli ste nešto što nije po „pravilima“. Ok, idemo dalje. Bar ste uživali u obroku. Kad sednete da jedete opustite se i skoncetrišite na to što jedete. Nemojte jesti usput ili na brzinu ili s nogu… Sedite na miru, imate tih 15 minuta za obrok, to vam je ljudsko pravo. I najvažnije – ne nervirajte se! Ugojićete se od stresa.

3. Pijte tečnosti Ako želite da ustanete od stola siti, morate piti tečnosti. Tokom obroka i eventualno pre samog obroka pijte vode ili limunadu. Ideja je da napunite stomak, ali i da se adekvatno hidrirate. Nikako nemojte piti tečnosti nakon završenog obroka jer u stomaku mora da ostane mesta za varenje. Takođe, izbegavajte sokove sa kalorijama pa čak i diet sokove. Većina nas ne pije dovoljno tečnosti pa će sedenje za stolom i obrok biti dobra prilika i da unesete i vodu a ne samo kalorije. Takođe, možete da zamislite da će sitost doći ranije nego da ne pijete tokom obroka. Sličan efekat imaće i bistre supe, te je dobra ideja i da za svaki veći obrok (ručak i večeru) imate neku bistru povrćnu supu. Ovakve supe mogu biti dodatni izvor vlakana (i sitosti) a ne samo tečnosti. Predlažem da ne koristite previše soli već da supe začinite prirodnim začinima koji se sad mogu naći i u praškastom obliku.

Seli ste i jedete. U mirnoj atmosferi, bez TV-a, za stolom. Jedete ono što vam prija. Počinjete obrok sa minestrone „juhom“. Glavno jelo vam je bogato povrćem (salata i varivo). Tokom obroka ste popili čašu vode. Umesto dezerta popijete kaficu. Ustajete srećni i vitki! Prijatno! 🙂

Slobodno postavite pitanja našim autorima u polju za komentar na dnu ove strane. Učestvujte u kreiranju magazina zajedno sa nama.